Πρόσφατα

Rally – Συνέντευξη Paulo Goncalves

Λίγο πριν την έναρξη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Cross Country Rally 2017 στον πρώτο γύρο του θεσμού στο Abu Dhabi, είχαμε την τύχη να μιλήσουμε με τον παγκόσμιο πρωταθλητή Rally 2013 και οδηγό της Monster Energy HRC Honda Rally Team, Paulo Goncalves σε μια άκρως ενημερωτική συνέντευξη.

Ξεκινώντας θα θέλαμε Paulo να μας πεις πως ξεκίνησες την αγωνιστική σου καριέρα;
Η καριέρα μου ξεκίνησε από το motocross όταν ήμουν 11 χρονών πάνω σε μια μοτοσυκλέτα 80cc. Μετά από δύο χρόνια κατάφερα να πάρω το πρώτο μου πρωτάθλημα στην Πορτογαλία. Στην συνέχεια αγωνίστηκα στα 125cc και 250cc δίχρονα επίσης στην Πορτογαλία και σιγά σιγά άρχισα να κάνω κάποιους διεθνείς αγώνες σε motocross και enduro. Πριν από δέκα χρόνια  μου δόθηκε η ευκαιρία να τρέξω στο Dakar κυρίως γιατί τότε ξεκινούσε από την Λισαβόνα. Στην συνέχεια τα πράγματα πήραν τον δρόμο τους προς την κατεύθυνση των Rally καθώς ήταν πιο εύκολο για εμένα να έχω χορηγούς.  Αυτή η πορεία με έφερε στην ομάδα Monster Energy HRC Honda και νοιώθω πολύ τυχερός και χαρούμενος να δουλεύω με αυτή την ομάδα.

Τι είναι το πιο συναρπαστικό στους αγώνες Rally;
Τα rally αποτελούν μια πρόκληση κάθε αγωνιστική ημέρα. Πρέπει να ανακαλύπτεις νέους δρόμους και να χαράζεις την πορεία μέσα στον αγώνα. Αυτό χρειάζεται μεγάλο πάθος όταν βρίσκεσαι στην μέση του πουθενά. Φυσικά τα τοπία και οι διαδρομές είναι ανεπανάληπτες και ζεις καταστάσεις που μόνο αυτοί οι αγώνες μπορούν να σου προσφέρουν. Όμως πιστεύω ότι το πάθος, η πρόκληση και ο ανταγωνισμός είναι τα στοιχεία που κάνουν τα rally συναρπαστικά. Έχω περάσει από αθλήματα όπως το motocross και το enduro αλλά προσωπικά, κανένα δεν συγκρίνεται με τους αγώνες rally.

Πόσο επικίνδυνοι είναι οι αγώνες Rally;
Όλα τα μηχανοκίνητα σπορ έχουν ρίσκο και κινδύνους. Πιστεύω ότι όταν έχεις αναγνωρίσεις τους κινδύνους σε αυτό που κάνεις, έχεις βάλει και τα όρια του ρίσκου, που εσύ θεωρείς ότι πρέπει να πάρεις.  Φυσικά οι αγώνες rally έχουν μεγάλες ταχύτητες σε ένα τερέν που κυρίως είναι άγνωστο και υπάρχουν παγίδες. Αλλά όλα τα σπορ σε υψηλό επίπεδο έχουν τον ίδιο βαθμό ρίσκου. Δεν θα ξεχώριζα τα rally από τα υπόλοιπα.

Πόσο δύσκολοι είναι οι αγώνες Rally;
Εδώ νομίζω ότι οι αγώνες rally διαφέρουν από τα υπόλοιπα σπορ. Πρέπει να είσαι ταυτόχρονα καλός οδηγός, αποτελεσματικός μηχανικός και να μπορείς να ελέγχεις την φυσική και ψυχολογική σου κατάσταση σε αθλητικό επίπεδο. Πρέπει να ελαχιστοποιείς τα λάθη σου κάθε ημέρα γιατί ο αγώνας δεν γίνεται σε μια ημέρα. Αν κάνεις το λάθος την πρώτη ή την τελευταία ημέρα του αγώνα είναι το ίδιο γιατί θα φανεί στο τελικό αποτέλεσμα. Είναι ένα σπορ με τις δυσκολίες του όπως κάθε άλλο, έχει σίγουρα λίγο περισσότερες απαιτήσεις από τα υπόλοιπα και για αυτό υπάρχουν μόνο 150 οδηγοί σε όλο τον κόσμο που κάνουν αυτό το άθλημα.

Ποια είναι η προετοιμασία σου για να αγωνίζεσαι σε υψηλό επίπεδο στους αγώνες Rally;
Εγώ ξεκίνησα  από το motocross και είναι μια καλή βάση για τους αγώνες rally στον τομέα της οδήγησης. Στους αγώνες rally όμως το σημαντικότερο όλων είναι η πλοήγηση. Από την πρώτη ημέρα που ξεκίνησα τα rally, η πλοήγηση ήταν το πιο δύσκολο πράγμα. Για να κάνεις προπόνηση στην πλοήγηση πρέπει να οδηγείς συνέχεια και έτσι κάνεις ταυτόχρονα και προπόνηση στην οδήγηση.  Εγώ δουλεύω εντατικά στον τομέα της πλοήγησης και νομίζω ότι αυτό με βοηθάει πολύ στους αγώνες γιατί όπως είπα το σημαντικότερα είναι να μην κάνεις λάθη. Μπορεί να είσαι ο πιο γρήγορος στις ειδικές, ένα λάθος πλοήγησης όμως είναι ικανό να σε ρίξει πολλές θέσεις και να χάσεις τον αγώνα.

Ποια είναι η καλύτερη στιγμή της καριέρας σου;
To 2013 κέρδισα το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Cross Country Rally την οποία θεωρώ σαν την καλύτερη στιγμή της καριέρας μου γιατί κατάφερα να κερδίσω σημαντικούς οδηγούς. Επίσης το 2015 τερμάτισα στην δεύτερη θέση του Rally Dakar ένας αγώνας που παραμένει ο κορυφαίος του αθλήματος. Αυτές οι δύο στιγμές είναι για εμένα ξεχωριστές και τις θεωρώ ως τις σημαντικότερες της καριέρας μου.

Ποια είναι η χειρότερη στιγμή της καριέρας σου;
Νομίζω ότι σε όλους τους οδηγούς οι τραυματισμοί είναι πάντα οι χειρότερες στιγμές. Δεν θα ξεχωρίσω κάποιον τραυματισμό μου, όλοι οι τραυματισμοί αποτελούν την χειρότερες μου στιγμές.

Πως είναι να είσαι οδηγός μιας εργοστασιακήw ομάδας rally όπως, η Monster Energy HRC Honda;
Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό και είναι τιμή μου να βρίσκομαι σε αυτή την ομάδα. Είναι μια εκπληκτική ομάδα και μου παρέχουν ότι χρειάζομαι για να είμαι ανταγωνιστικός σε υψηλό επίπεδο. Η ομάδα πάντα δίνει τον καλύτερο της εαυτό όπου κι αν βρισκόμαστε και όλοι μαζί παλεύουμε για την νίκη. Φυσικά, είναι και μεγάλη ευθύνη για εμένα γιατί πρέπει να ανταποκριθώ στις υψηλές απαιτήσεις της ομάδας χωρίς αυτό να με αγχώνει. Είναι μια πρόκληση να δικαιώσω την προσπάθεια που κάνουμε όλοι μαζί.

Πως ήταν το φετινό σου Dakar;
Αν δούμε το τελικό αποτέλεσμα το φετινό Dakar δεν πήγε καλά.  Σαν αμάδα κάναμε ένα λάθος στον ανεφοδιασμό μιας ημέρας και αυτό μας έριξε πίσω στην γενική κατάταξη. Είναι αυτό που είπαμε και νωρίτερα ότι πρέπει να ελαχιστοποιήσεις τα λάθη σου σε όλα τα επίπεδα. Ότι έγινε έγινε όμως και δεν μπορεί να αλλάξει. Το θετικό είναι ότι αν δεν είχαμε την ποινή, η ομάδα θα είχε πάρει την νίκη, κι εγώ θα είχα τερματίσει δεύτερος. Τελικά τερμάτισα έκτος αλλά θα κρατήσω από το φετινό Dakar την πολύ καλή μας απόδοση. Είμαι χαρούμενος που είχα τους χρόνους να είμαι στο βάθρο.

Θεωρείς ότι είστε έτοιμοι για την νίκη το 2018;
Κανένας δεν μπορεί να πει ότι είναι έτοιμος να κερδίσει το Dakar. Πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και κάθε χρόνο μαθαίνουμε κάτι καινούργιο. Για αυτό βρισκόμαστε εδώ στο Abu Dhabi για να τρέξουμε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Cross Country Rally 2017 με στόχο να βελτιωθούμε και να προετοιμαστούμε καλύτερα για το Dakar. Θέλουμε να γίνουμε καλύτεροι στην πλοήγηση, την αντοχή και να βελτιώσουμε ακόμα περισσότερο την μοτοσυκλέτα.

Σε ποιον τομέα πιστεύεις ότι χρειάζεται περισσότερη βελτίωση η ομάδα;
Όπως αποδείχτηκε και στον φετινό αγώνα, τα λάθη κοστίζουν ακριβά στο Dakar. Πρέπει να δουλέψουμε όλοι σε αυτό, από τους οδηγούς, τους μηχανικούς γενικά όλη η ομάδα. Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό να προσπαθούμε να κάνουμε όσο το δυνατόν λιγότερα λάθη.

Ποιοι είναι οι στόχοι σου για το μέλλον;
Είμαστε στην αρχή της σεζόν και έχουμε κάποιους αγώνες μέχρι τον αγώνα του Dakar στο τέλος της χρονιάς. Σίγουρα είναι θετικό να παίρνουμε αγώνες και διακρίσεις σε κάθε αγώνα που αγωνιζόμαστε όμως ο στόχος είναι ένας κάθε χρόνο και όλα γίνονται για να κερδίσουμε το Dakar.

Σύντομο Βιογραφικό
Oνοματεπώνυμο: Paulo Goncalves
Ψευδόνυμο: Speedy
Ομάδα: Monster Energy HRC Honda Rally Team
Ημερ/νια Γεννήσεως: 5 Φεβρουαρίου 1979
Ετών: 38
Πρώτος αγώνας:1991(motocross)
Πρώτος αγώνας Rally: 2006
Μεγαλύτερη επιτυχία: Παγκόσμιος Πρωταθλητής Cross Sountry Rally 2013
Καλύτερο αποτέλεσμα στο Dakar: 2ος το 2015

Τερματισμοί στους αγώνες Rally
2006 : 25ος Dakar
2007 : 23ος Dakar
2009 : 10ος Dakar
2010 : Εγκατέλειψε την 5η ημέρα του Dakar
2011 : Εγκατέλειψε την 6η ημέρα του Dakar
2012 : 26ος Dakar
2013 : 10ος Dakar – Παγκόμσιος Πρωταθλητής Cross Country Rally
2014 : Εγκατέλειψε την 5η ημέρα του Dakar
2015 : 2ος Dakar (1 νικη σε ΕΤΑΠ)
2016 : Εγκατέλειψε την 6η ημέρα του Dakar (1 νικη σε ΕΤΑΠ)
2017 : 6ος Dakar

Advertisements