Πρόσφατα

Συνέντευξη Μάριου «Pol» Πολυχρονιάδη

To Trial δεν είναι ένα διαδεδομένο και δημοφιλές άθλημα στην χώρα μας. Αυτό όμως δεν απέτρεψε τον Μάριο «Pol» Πολυχρονιάδη να ονειρεύεται μεγάλα πράγματα και να βάζει μεγάλους στόχους στην ενασχόληση του με αργό αλλά όμορφο μηχανοκίνητο άθλημα. Ο Έλληνας «free rider» κατάφερε να βρεθεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Trial δίπλα στον Γάλλο εργοστασιακό οδηγό της Beta Loris Gubian, αναλαμβάνοντας τα καθήκοντα του Minder.

Εμείς είχαμε την τύχη να συνεργαστούμε με τον Μάριο και τον Loris Gubian στο πρώτο σχολείο Hard Enduro στην Ελλάδα και δεν χάσαμε την ευκαιρία να έχουμε μια αποκλειστική συνέντευξη μαζί του.

Μάριε, τι είναι ο Minder;
Ο Minder είναι ο άνθρωπος πίσω από τον οδηγό των αγώνων Trial. Είναι υπεύθυνος για την προετοιμασία της μοτοσυκλέτας αλλά επίσης είναι ο άνθρωπος που φροντίζει τον οδηγό στις προπονήσεις και στον αγώνα. Είναι μια ιδιαίτερη σχέση γιατί περνάνε πολλές ώρες μαζί και ο καλύτερος τρόπος για να περιγράψω αυτή τη σχέση είναι σαν να είναι ο Minder «το κορίτσι» του οδηγού. Όλη η οργάνωση περνάει από τον Minder και παράλληλα πρέπει να κρατάει τον οδηγό και την μοτοσυκλέτα σε καλή κατάσταση. Εκτός από την οργάνωση του οδηγού, την προετοιμασία και το στήσιμο της μοτοσυκλέτας, ο Minder καθοδηγεί τον οδηγό στον αγώνα. Του δείχνει μέσα στην ειδική που πρέπει να πατήσει και πάντα του υπενθυμίζει πόσος χρόνος απομένει. Είναι μια πολύ υπεύθυνη δουλειά γιατί στο παγκόσμιο Trial παίζουν, με λεπτομέρεια χιλιοστού.

Πως αποφάσισες να κάνεις αυτή τη δουλειά;
Ήταν ένα όνειρο ζωής για εμένα. Φύγαμε από την Ελλάδα με την γυναίκα μου και πήγαμε στην Γαλλία για δουλειά. Δούλεψα στην οικοδομή γνωρίζοντας ότι στο διπλανό χωριό μένει ο Loris(Gubian). Γίναμε φίλοι και του άρεσε ότι είμαι τελειομανής και δίνω πολύ βάση στην λεπτομέρεια και έτσι μου πρότεινε να συνεργαστούμε. Κάναμε κάποιες προπονήσεις μαζί για να δούμε αν το έχουμε, αν υπάρχει αυτό που λέμε «χημεία» μεταξύ μας. Το είχαμε και  ξεκινήσαμε. Η συνεργασία μας κράτησε περίπου οχτώ μήνες αλλά δυστυχώς λόγω οικονομικών συγκυριών εγώ δεν μπορούσα να μείνω άλλο στην Γαλλία.

Χρειάζονται ειδικές γνώσεις για να γίνει κάποιος Minder;
Συνήθως είναι παλιοί οδηγοί που έχουν συλλέξει γνώσεις από την εμπειρία τους στους αγώνες Trial. Κάνουν ακόμα Trial, είναι ενεργοί οδηγοί αλλά μπορούμε να πούμε ότι είναι οδηγοί που έχουν επιλέξει μια δεύτερη μοίρα. Ο Minder πρέπει να ξέρει καλά τον οδηγό που βοηθά. Πως οδηγεί συνήθως, που πατάει, πότε νευριάζει, να ξέρει «τα κουμπιά του» για να μπορεί να κοντρολάρει την κατάσταση του μέσα στον αγώνα.

Μπορεί ένας οδηγός Trial που ξεκινάει την καριέρα του να επιλέξει την δουλειά του Minder για να εξελιχθεί σαν οδηγός;
Ναι αυτό γίνεται αν και οι περισσότεροι είναι μεγάλοι σε ηλικία. Από προσωπική εμπειρία μπορώ να πω ότι μετά από την απασχόληση μου ως Minder βλέπω τελείως διαφορετικά τα πράγματα στο Trial. Όταν δουλεύεις με οδηγούς παγκοσμίου επιπέδου τα πράγματα είναι αλλιώς, σχεδόν είναι ένα άλλο άθλημα. Προσπαθείς να κάνεις τα ίδια πράγματα που κάνουν και αυτοί, όχι βέβαια τα εμπόδια αλλά την τεχνική και την φιλοσοφία που προσεγγίζεις την κάθε δυσκολία. Πως θα στήσεις την μοτοσυκλέτα, πως θα βάλεις το σώμα, που θα τοποθετήσεις τον πίσω τροχό, όλα μετά από μια τέτοια εμπειρία είναι διαφορετικά. Από εκεί και μετά το που θα φτάσεις είναι θέμα προπόνησης.

Πως είναι να δουλεύεις με έναν οδηγό του παγκοσμίου Trial;
Πολύ περίεργο.  Είναι τόσες οι λεπτομέρειες που είναι δύσκολο να το εξηγήσω σε κάποιον που δεν το έχει ζήσει από μέσα. Μου λένε οι φίλοι μου ότι είμαι τελειομανής, αλλά μπροστά σε έναν οδηγό του παγκοσμίου σίγουρα δεν είμαι. Παίζουν με τα χιλιοστά και με λεπτομέρειες του τύπου ¨θέλω την ίδια μανέτα και στο ίδιο χρώμα». Είναι απίστευτο το πόσο σχολαστικοί μπορούν να γίνουν.

Αυτό φέρνει και μεγάλη πίεση;
Πίεση πάντα υπάρχει.  Για εμένα ήταν η πρώτη δουλεία που πιέστηκα τόσο πολύ και τόσο δυνατά. Ήμουν στον χώρο του Trial όχι τόσο στο αγωνιστικό και φυσικά όχι σε αυτό το επίπεδο του παγκοσμίου αλλά κατάλαβα ότι για να το δουλέψεις, θέλεις πάρα πολλά χρόνια και ο Loris κάνει πολλά χρόνια για να φτάσει σε αυτό το επίπεδο.

Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ των οδηγών του παγκοσμίου…η διαφορά είναι στο ταλέντο, στην προπόνηση ή κάτι άλλο που ξεχωρίζει ο πρώτος από τους υπόλοιπους;
Θα στο πάω κάπου αλλού. Ο Loris είναι σε ένα επίπεδο Α, γιατί είναι στην Γαλλία. Εγώ μέσα σε λίγους μήνες έφτασα να βλέπω πράγματα καλύτερα από τον Loris. Μου είχε πει ότι κάνει είκοσι χρόνια Trial και τα μάτια μου βλέπουν πράγματα στο Trial καλύτερα από αυτόν, που εγώ κάνω εννέα χρόνια. Στην Γαλλία με τους τόσους οδηγούς και τους πολλούς αγώνες, πάντα δίπλα σε έναν οδηγό παγκοσμίου κατάφερα μέσα σε λίγους μήνες να βλέπω πράγματα που κι εγώ δεν περίμενα ότι θα μπορούσα να δω. Τώρα για τις διαφορές μεταξύ τους στην Αυστρία στο X-Trial κάναμε ζέσταμα έξω από το στάδιο και όταν ήρθε ο Toni Bou σταματήσανε όλοι και είπανε «τώρα ξεκινάει το παιχνίδι». Όταν είδα από κοντά αυτόν τον άνθρωπο να οδηγεί, το πόσο ήρεμα κινούνταν και το πως δούλευε την μοτοσυκλέτα του, τότε κατάλαβα ότι αυτός ο άνθρωπος είναι ταλέντο. Δεν είναι αθλητής όπως οι περισσότεροι του παγκοσμίου, ο συγκεκριμένος είναι ταλέντο. Όλοι μπορούν με πολλή δουλεία να φτάσουν σε υψηλό επίπεδο, μετά όμως το ταλέντο θα ξεχωρίσει.

Γιατί το Trial είναι τόσο εξελιγμένο σε αυτές τις χώρες περισσότερο από την Ελλάδα, και το ρωτάω γιατί είναι πολύ οικονομικό σαν άθλημα από τα υπόλοιπα μηχανοκίνητα σπορ. 
Είναι στην κουλτούρα αυτών των λαών. Οι γονείς θα σπρώξουν τα παιδιά τους σε αυτό το άθλημα. Ξέρουν ότι δεν είναι επικίνδυνο. Είναι εύκολο να κάνουν Trial γιατί έχουν πάρα πολλές πίστες. Επίσης έχουν και πολλούς αγώνες με πάνω από 150 συμμετοχές, οπότε είναι λογικό να εξελιχθούν σε αυτό το άθλημα.

Γυρνώντας πίσω στην Ελλάδα τι αποκόμισες από αυτή την εμπειρία; Σκοπεύεις να συνεχίζεις με άλλον οδηγό;
Νομίζω ότι ο κύκλος μου σαν Minder έχει κλείσει. Γυρνώντας στην Ελλάδα συνειδητοποίησα ότι εδώ δεν κάνουμε Trial. Κάνουμε ένα άλλο άθλημα. Εγώ είχα την τύχη και την εμπειρία ακολουθώντας το παγκόσμιο και γαλλικό πρωτάθλημα να ανακαλύψω τι είναι το Trial. Πλέον γνωρίζω ακριβώς τι πρέπει να κάνεις για να φτάσεις σε ένα πολύ καλό επίπεδο. Φυσικά ανάλογα με το ταλέντο και το πόσο είναι διατεθειμένος κάποιος να δουλέψει. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάποιος επαγγελματίας οδηγός Trial όπως είναι ο Loris και δύσκολα θα δούμε κάποιον να οδηγεί σε αυτό το επίπεδο. Στην Γαλλία κάναμε πέντε ώρες προπόνηση κάθε ημέρα γιατί πολύ απλά ήταν η δουλειά μας. Οπότε καταλαβαίνει κανείς πόσο δύσκολο είναι για κάποιον στην Ελλάδα να φτάσει σε αυτό το επίπεδο.

Μάζεψες εμπειρία και όλα αυτό πως σκοπεύεις να το διαχειριστείς πια θα είναι η συνέχεια, βλέπω ξεκίνησες να κάνεις αγώνες.
Ναι συμμετείχα σε έναν αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος και τερμάτισα δεύτερος. Οι ειδικές ήταν ωραίες και αρκετά δύσκολες. Δεν τα πήγα και τόσο καλά γιατί δεν είχα προλάβει να στήσω την μοτοσυκλέτα μου. Την είχα πάρει μόλις επτά μέρες πριν και δεν είχα αρκετές προπονήσεις μαζί της. Για την συνέχεια δεν ξέρω αν θα τρέξω όλους τους αγώνες γιατί εγώ είμαι περισσότερο free rider. Μου αρέσει περισσότερο το free ride και το free style, δεν λέω ότι δεν μου αρέσει το αγωνιστικό Trial και πραγματικά θα προσπαθήσω να τρέξω όλους τους αγώνες. Από εκεί και πέρα ήδη έχω αρχίσει και στήνω μηχανάκια άλλων οδηγών στην Ελλάδα κυρίως φίλων μου, και μοιράζομαι σε όποιον θέλει τις γνώσεις στην οδήγηση και στο στήσιμο της μοτοσυκλέτας που αποκόμισα από την εργασία μου στο εξωτερικό.

Τι είναι το free ride;
To free ride είναι αυτό που λέμε βγες έξω και οδήγα. Πάρε την μοτοσυκλέτα και πήγαινε σε ένα μέρος με χώμα ή ότι άλλο γουστάρεις και δοκίμαζε πράγματα. Κάνε αυτό που σου αρέσει και πέρνα καλά με το μηχανάκι σου. Αυτό είναι το βασικότερο σε ότι κάνεις, να περνάς καλά. Τώρα οι αγώνες είναι διαφορετικοί. Έχουν πίεση, θέλουν συγκεκριμένη προπόνηση και τεχνική. Έχουν σχέση μεταξύ τους γιατί για να κάνεις free ride πρέπει να ξέρεις Trial. Στο free ride σου δίνεται η ευκαιρία να δοκιμάσεις κι άλλα πράγματα που δεν θα τα κάνεις σε έναν αγώνα.

Ανάμεσα σε αυτά τα πράγματα είναι και το back flip που έχεις πραγματοποιήσει με επιτυχία;
Ναι λίγους μήνες πριν φύγω για το εξωτερικό είχα δουλέψει πάνω στο back flip. Είναι σίγουρα στο πλαίσιο του free ride και κάτι παραπάνω. Είναι αυτό που λέμε Extreme Trial που δοκιμάζεις πιο δύσκολα πράγματα. Αυτή είναι η φιλοσοφία του free ride να δοκιμάζεις συνέχεια καινούργια πράγματα και να τα δουλεύεις μέχρι να τα πετύχεις. Εμένα μου πήρε δύο μήνες εντατικής προπόνησης μέχρι να το τελειοποιήσω και φυσικά υπήρχαν και απρόοπτα. Το back flip είναι κάτι το ιδιαίτερο είναι extreme αλλά είναι και show.

Τι μας επιφυλάσσεις για το μέλλον; Που θα σε δούμε; Σε αγώνες, σε show ή στα γνωστά σου video’s;
Τα video’s δεν σκοπεύω να τα σταματήσω. Επειδή όμως, έχω κάνει πολλά στην Αθήνα θα δοκιμάσω και κάπου αλλού. Στους αγώνες όπως είπα, θέλω να του κάνω όλους στην Ελλάδα. Τώρα για τα show θα δούμε, το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι δουλεύω πάνω σε κάτι καινούργιο extreme το οποίο δεν θα αποκαλύψω..απλά περιμένετε το νέο μου video!

Advertisements