Πρόσφατα

Test WR280F 2017 Yamaha Racing Worksbike Enduro Team του Δ.Βαγγελάκου

Η επιλογή της σωστής κατηγορίας για να αγωνιστείς στο enduro ή απλά να περάσεις καλά στα μονοπάτια που θέλεις να οδηγήσεις ήταν, είναι και θα είναι μια μεγάλη συζήτηση. Για έναν οδηγό αγώνων όμως η απόφαση έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες που προσεκτικά θα πρέπει να μελετηθούν πριν η μοτοσυκλέτα στηθεί για τον πρώτο αγώνα και φυσικά για το πρωτάθλημα. Ο Δημήτρης Βαγγελάκος με την ομάδα του Yamaha Racing Worksbike Enduro Team πήραν την απόφαση να «χωρέσουν» στην κατηγορία Ε2 του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Enduro ένα Yamaha WR250F 2017 με ΚΙΤ 280 της Athena και δικαιώθηκαν κερδίζοντας τον φετινό τίτλο.

Φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που μια μικρού κυβισμού μοτοσυκλέτα κερδίζει την συγκεκριμένη κατηγορία καθώς στο παγκόσμιο πρωτάθλημα έχει συμβεί πολλές φορές να κερδίζει ένα 300 την Ε2, ωθώντας μάλιστα τις περισσότερες ευρωπαϊκές εταιρείες κατασκευής μοτοσυκλετών να παράγουν τέτοιους κυβισμούς για το αγοραστικό κοινό. Δυστυχώς οι Ιάπωνες δεν έχουν ακολουθήσει, με εξαίρεση ίσως την Honda που μέσω της HM παλαιότερα, και της Red Moto τελευταία, να διαθέτει ενδιάμεσο τετράχρονο κυβισμό των 250 και 450 αλλά και μεγαλύτερο στα 500cc καλύπτοντας όλες τις κατηγορίες για enduro. H Yamaha, βασίζεται σε ΚΙΤ βελτίωσης και υπερκυβισμού του μοντέλου της WR250F, για να μπορέσει να καλύψει τις ανάγκες του αγοραστικού της κοινού για ενδιάμεσο κυβισμό των 250 και 450.

Αυτή η επιλογή προτιμήθηκε από τον Δημήτρη Βαγγελάκο και μέσω της ομάδας του Yamaha Racing Worksbike Enduro Team προχώρησαν στο στήσιμο της αγωνιστικής του μοτοσυκλέτας για το 2017. Το γιατί επέλεξαν το WR280F από το WR450F, είχε να κάνει περισσότερο με το οδηγικό στυλ του Δημήτρη Βαγγελάκου αλλά και την στρατηγική της ομάδας με στόχο την πρώτη θέση του πανελληνίου πρωταθλήματος στην Ε2.  Για να μπορέσει η μοτοσυκλέτα να είναι στο πλαίσιο των κανονισμών αλλά και στα μέτρα του Δ.Βαγγελάκου έγιναν ορισμένες αλλαγές που εκ του αποτελέσματος ήταν προς την σωστή κατεύθυνση. Το WR280F 2017 του Βαγγελάκου εκτός από το ΚΙΤ 280 της Athena δέχτηκε και ένα ολόκληρο σύστημα εξάτμισης από την ίδια εταιρεία ώστε να υπάρχει ομοιομορφία στην απόδοση του κινητήρα. Επίσης έγιναν και δοκιμές αλλάζοντας τους εκκεντροφόρους στην κεφαλή αλλά τελικά παρέμεινε ως είχε στο τελικό στήσιμο της μοτοσυκλέτας. Τώρα, οι επιπλέον αλλαγές που δέχτηκε περιφερειακά η μοτοσυκλέτα, είναι μια νέα χαρτογράφηση στην ηλεκτρονική, πιο ενισχυμένη προστατευτική ποδιά, ένα σωληνάκι υψηλής στο μπροστινό φρένο, μια νέα μικρότερη μάσκα-φανάρι, διάφορα αξεσουάρ της INA TV Racing ενώ οι αναρτήσεις έχουν δεχτεί ειδικές ρυθμίσεις από τον ίδιο τον πρωταθλητή της Ε2. Επίσης για εξοικονόμηση βάρους το κοντέρ αφαιρέθηκε από την μοτοσυκλέτα.

Όπως είναι προφανές από τα παραπάνω, η μοτοσυκλέτα εκτός από τον κινητήρα δεν παρουσιάζει κάποιες σημαντικές αλλαγές από το μοντέλο που μπορεί ο καθένας μας να αγοράσει από μια έκθεση της Yamaha. Έτσι επικεντρωθήκαμε στον κινητήρα αλλά και στο στήσιμο που είχε επιλέξει ο Βαγγελάκος χωρίς να αλλάξουμε τίποτα από τις ρυθμίσεις του, και με την ευκαιρία μιας εκδήλωσης enduro στο Λουτράκι, βρεθήκαμε στο διαρκώς εναλλασσόμενο τερέν της περιοχής οδηγώντας την μοτοσυκλέτα του πανελλήνιου πρωταθλητή Ε2.

Επιτέλους είχαμε στα χέρια μας μια μοτοσυκλέτα που είναι στα μέτρα μας. Έχοντας σχεδόν το ίδιο βάρος και περίπου ίδιο ύψος με τον Δημήτρη Βαγγελάκο, βολευτήκαμε με το καλημέρα πάνω στο WR280F και πραγματικά δεν χρειαζόταν να αλλάξουμε το παραμικρό πάνω στην μοτοσυκλέτα. Πατήσαμε την μίζα και μετά από λίγο ξεκινήσαμε την περιπλάνηση μας στην δασική περιοχή πάνω από την πόλη του Λουτρακίου. Η μοτοσυκλέτα είναι αρκετά μαλακή στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων και παρά το γεγονός ότι σου δημιουργεί ένα άγχος ότι μπορεί να τερματίσει εύκολα, παρόλα αυτά δεν θα εξαντλήσουν την διαδρομή τους σε νορμάλ καταστάσεις. Αν όμως στο παιχνίδι συμπεριληφθούν και άλματα, τότε θέλει προσοχή γιατί το τερμάτισμα είναι ενοχλητικό και μπορεί να γίνει και επικίνδυνο. Προσπαθώντας να αποφύγουμε τις υπερβολές σε στούμπους και άλματα που συναντήσαμε στην διαδρομή, η μοτοσυκλέτα ήταν μαγικό χαλί κάτω από τα πόδια μας και ιδιαιτέρα φιλική σε όλες τις λειτουργίες της. Ανάλαφρη και μαλακή, ευέλικτη και σβέλτη στα κλειστά δασικά κομμάτια σε μεταφέρει χωρίς κόπο από στροφή σε στροφή έχοντας πάντα τον απόλυτο έλεγχο στον χειρισμό της μοτοσυκλέτας. Οι αναρτήσεις διαβάζουν με επιτυχία σχεδόν όλες της ανωμαλίες και μόνο στις κυλιόμενες πέτρες αντιμετωπίσαμε μια μικρή ασάφεια στο μπροστινό, που έδειχνε ιδιαίτερα νευρικό. Τα φρένα αν και δεν εντυπωσιάζουν με την λειτουργία τους ωστόσο είναι ικανοποιητικά και μπορούμε να πούμε ότι συμβάλλουν στον φιλικό χαρακτήρα που διακρίνει την μοτοσυκλέτα.

Στα ανοιχτά γρήγορα κομμάτια το WR280F δείχνει ότι δεν είναι στο στοιχείο του καθώς οι μαλακές ρυθμίσεις επιτρέπουν τον γλίστρημα των τροχών πιο γρήγορα από όσο θα επιθυμούσαμε. Από την άλλη αυτή η μοτοσυκλέτα σίγουρα δεν έχει στηθεί για να πηγαίνει γρήγορα σε ανοιχτά κομμάτια, αλλά στις κλειστές ειδικές του πανελληνίου πρωταθλήματος enduro και είναι απολύτως λογική η φιλοσοφία με την οποία ο Δημήτρης Βαγγελάκος και η Yamaha Racing Worksbike Enduro Team επέλεξαν αυτή την κατεύθυνση για την μοτοσυκλέτα τους. Αυτός ίσως να ήταν και ο λόγος που δεν επέλεξαν το μεγαλύτερο WR450F για να διεκδικήσουν τον τίτλο της E2. Είναι φανερό ότι το σουλούπι του WR250F είναι περισσότερο ταιριαστό στους ελληνικούς αγώνες enduro κάτι που δύσκολα μπορεί να βελτιωθεί σε ένα 450 ενώ με τον κινητήρα, μια έμπειρη αγωνιστική ομάδα μπορεί να κάνει ανταγωνιστικό ένα 250. Στον τομέα του κινητήρα από ότι φαίνεται δεν χρειαζόντουσαν να γίνουν και πολλά καθώς το KIT 280 της Athena προσέφερε το κάτι παραπάνω που ήθελε ο Δημήτρης Βαγγελάκος για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία. Το WR250F από την «μάνα» του διαθέτει αρκετή δύναμη και ένα εύστροφο κινητήρα που με την προσθήκη μερικών ακόμα κυβικών, απέκτησε την ροπή που του έλειπε στις χαμηλές στροφές. Ο κινητήρας του WR280F του Δ.Βαγγελάκου είναι περισσότερο ένα καλογυμνασμένο 250 παρά ένα 300άρι και σε καμία περίπτωση δεν είναι κοντά με τα ακόμα πιο δυνατά 350άρια. Αυτό όμως δεν εμπόδισε οδηγό και ομάδα να κατακτήσουν τον τίτλο της Ε2 δείχνοντας για ακόμα μια φορά, ότι στο χώμα ένας καλός οδηγός με μια μοτοσυκλέτα κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του, μπορεί να επικρατήσει με υποδεέστερο κυβισμό.

Η ομάδα της Yamaha Racing Worksbike Enduro Team και ο Δημήτρης Βαγγελάκος πιστεύουμε ότι επένδυσαν στην ουσία της διεκδίκησης του τίτλου της Ε2 και όχι τόσο στα στερεότυπα των αγώνων enduro. Η επιλογή τους ήταν ξεκάθαρη, δημιούργησαν μια μοτοσυκλέτα φιλική που μπορεί να κρατήσει τον οδηγό της ξεκούραστο κατά την διάρκεια του αγώνα και προσανατολισμένη στο να καταφέρει ο Βαγγελάκος να την πιέσει στις ειδικές των ελληνικών αγώνων, από το απλά να προσπαθεί να διαχειριστεί την δύναμη ενός 450. Φυσικά, όλοι οι οδηγοί δεν είναι ίδιοι όπως και το ίδιο ισχύει για όλες τις μοτοσυκλέτες, αλλά για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Enduro 2017 στην Ε2, το WR280F της Yamaha Racing Worksbike Enduro Team και ο Δημήτρης Βαγγελάκος, ήταν ο τέλειος συνδυασμός.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.