Πρόσφατα

Test Ride 2018 Beta X-Trainer 300…enduro αποκάλυψη!

Η ιταλική Beta είναι μια εταιρεία που διαθέτει μεγάλη γκάμα off road μοτοσυκλετών, περιλαμβάνοντας κυρίως enduro και trial μοντέλα, καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού των δύο δραστηριοτήτων. Κατά καιρούς έχουμε οδηγήσει κάποια από τα enduro μοντέλα της Beta και πρόσφατα καταφέραμε να οδηγήσουμε ακόμα περισσότερα στην παρουσίαση της ελληνικής αντιπροσωπείας των enduro της Beta για το 2019. Ανάμεσα στα δεκαενιάρια, στεκόταν περήφανο και το X-Trainer του 2018, αφήνοντας να αποσπάσουν τα βλέμματα οι νεαρές Ιταλίδες, γνωρίζοντας ότι στο τέλος θα κλέψει τις εντυπώσεις!

Ήταν λογικό, στην παρουσίαση της ελληνικής αντιπροσωπείας των enduro της Beta στην Ανάβυσσο της Αττικής, τα βλέμματα των δημοσιογράφων να είναι στραμμένα στην δίχρονη Beta 300 RR που μόλις την προηγούμενη ημέρα είχε κερδίσει τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο της στην EnduroGP(Γενικής) κατηγορία με τον Βρετανό Steve Holcombe. Οι ζελατίνες και η γυαλάδα του καινούργιου ήταν ακόμα επάνω στην μοτοσυκλέτα όπως και σε άλλες μοτοσυκλέτες του 2019 που περίμεναν στην σειρά για τις οδηγήσουμε. Εξίσου γυαλιστερό ήταν και το X-Trainer 2018 που βρισκόταν στην παρουσίαση καθώς η Beta, πιστεύει πολύ σε αυτήν την μοτοσυκλέτα έστω κι αν δεν είναι τόσο εντυπωσιακή με την πρώτη ματιά.

Το περιμετρικό πλαίσιο τύπου trial, τα λυτά πλαστικά για μειωμένο βάρος, η κάπως τετραγωνισμένη εξάτμιση και το πιρούνι των 43mm δεν είναι εξοπλισμός που παραπέμπει σε σύγχρονη enduro μοτοσυκλέτα. Και εδώ το X-Trainer είναι ακριβώς το σημείο που ταράζει τα νερά. Τι είναι το enduro; Κυρίως όταν λέμε enduro αναφερόμαστε στο αγωνιστικό enduro που περιλαμβάνει διαδρομές και μονοπάτια μέσα στο βουνό που περνούν μέσα από ειδικές διαδρομές επίτευξης χρόνου τύπου scramble, motocross ή μονοπάτια που κλείνουν κύκλο. Τα τελευταία χρόνια δύσκολα θα δούμε κάποια παρέα εντουράδων να περιλαμβάνει στην βόλτα τις ειδικές διαδρομές ή κάποιο αυτοσχέδιο πιστάκι motocross για να ξεκαπνίσουν την μοτοσυκλέτα τους. Το μη αγωνιστικό enduro πλέον, είναι μονοπάτι και κόντρα μονοπάτι. Και με την νέα μόδα του Hard ή Extreme enduro οι σύγχρονες βόλτες περιλαμβάνουν και μοτοαλπινισμό όπου οι πιο ικανοί έχουν συμπεριλάβει και trial περάσματα στις διαδρομές τους. Η Beta αντιλαμβανόμενη πρώτη αυτή την συνήθεια του αγοραστικού κοινού, πριν τρία χρόνια έβγαλε στην παραγωγή το X-Trainer μια μοτοσυκλέτα που έχει φτιαχτεί για να κατακτήσει και το πιο δύσκολο μονοπάτι, και να ανταποκριθεί στην προσταγή του ιδιοκτήτη της στα δύσκολα περάσματα των βουνών.

Μελετημένη κατασκευή
Το εντυπωσιακό με το X-Trainer είναι το γεγονός ότι η Beta δεν ήθελε να φτιάξει μια μοτοσυκλέτα δανειζόμενη εξοπλισμό από τα υπάρχοντα enduro μοντέλα της εταιρείας, αλλά ήθελε να κατασκευάσει μια μοτοσυκλέτα που θα εκπλήρωνε τον τελικό της σκοπό. Ως εκ τούτου το X-Trainer έχει δικό του πλαίσιο περιμετρικού τύπου και ως επακόλουθο, δικό του ρεζερβουάρ και πλαστικά. Το πιρούνι των 43mm και η ανάρτηση της Ollé είναι κατασκευασμένα ειδικά για αυτό όπως επίσης και η εξάτμιση. Ωστόσο το μοτέρ είναι δανεισμένο από το 300 RR αλλά ομαλοποιημένο και ρυθμισμένο για τις ανάγκες του X-Trainer. Με όλα αυτά η Beta κατάφερε να κατεβάσει το βάρος στα 98 κιλά και το ύψος της σέλας στα 910mm, προσφέροντας τρία βασικά στοιχεία που ξεκουράζουν τους φίλους του enduro, ήπια δύναμη κινητήρα, ελαφριά μοτοσυκλέτα και εύκολη πρόσβαση των ποδιών στο έδαφος. Επειδή το X-Trainer είναι φτιαγμένο για τα δύσκολα, η Beta δεν ξέχασε να συμπεριλάβει και ένα βεντιλατέρ στον εξοπλισμό αλλά και μια ειδικά σχεδιασμένη ποδιά που προστατεύει απόλυτα τα «αχαμνά» της μοτοσυκλέτας. Στην προσπάθεια της να κρατήσει χαμηλά το βάρος του X-Trainer η Beta του αφαίρεσε την μανιβέλα στον στάνταρντ εξοπλισμό αλλά άφησε τις υποδοχές για όποιον επιθυμεί να έχει και μανιβέλα. Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται μόνο με μίζα, αλλά πιστεύουμε ότι όποιος βαδίζει σε δύσκολα μονοπάτια θα βάλει την μανιβέλα για να είναι σίγουρος.

Let the Games Begin..
Για να πω την αλήθεια ήμουν από αυτούς που κοιτούσαν κάπως απαξιωτικά το X-Trainer καθώς όπως και στον περισσότερο κόσμο του enduro δεν σου γεμίζει το μάτι, ειδικά δε αν το βλέπεις δίπλα στις αγωνιστικές αδερφές της σε μια παρουσίαση όπως αυτή που βρεθήκαμε στην Ανάβυσσο Αττικής της ελληνικής αντιπροσωπείας της Beta. Δείχνει κάπως λυτό και μικρό, σαν να του λείπει κάτι στο πίσω μέρος, κρύβοντας καλά τις εκπληκτικές δυνατότητες του. Η αίσθηση του μικρού σε ακολουθεί από την πρώτη στιγμή που πιάνεις στα χέρια του το X-Trainer ενώ με το καλημέρα καταλαβαίνεις ότι έχεις να κάνεις με μια πολύ φιλική μοτοσυκλέτα. Οι αναρτήσεις είναι μαλακές απορροφώντας και την παραμικρή ανωμαλία του εδάφους ενώ ο κινητήρας παρά τα 300 δίχρονα κυβικά είναι απόλυτα προβλέψιμος χωρίς ξεσπάσματα. Στα σφικτά κομμάτια της διαδρομής του Test Ride με τις ανηφορικές στροφές το X-Trainer ήταν στο στοιχείο του με την ροπή του κινητήρα να βάζει όλη την δύναμη στο έδαφος χωρίς σπιναρίσματα και υπερβολές. Το χαμηλό του βάρος και διαστάσεις έκαναν του ελιγμούς παιχνίδι ενώ σε προδιαθέτει να κάνεις αλματάκια και σούζες σε ανωμαλίες όπως πέτρες και σαμάρια. Η διαδρομή κάποια στιγμή περνούσε από ένα σφικτό ξεροπόταμο με άμμο και πέτρες όπου πραγματικά το X-Trainer ήταν εκπληκτικό. Απόλυτα προβλέψιμο ακολουθώντας την πορεία που ήθελες μέσα στην άμμο με τις αναρτήσεις και το μοτέρ να συνεργάζονται άψογα προσπερνώντας κάθε εμπόδιο που συναντούσες μέσα στο ποτάμι.

Όσο η διαδρομή παραμένει σφικτή και σχετικά αργή, νιώθεις άνετα πάνω στο X-Trainer όμως αυτή η εμπιστοσύνη θα κλονιστεί όταν ανοίξεις το γκάζι στους αγροτικούς δρόμους και τις φλαταδούρες. Αν και το μοτέρ είναι ικανό να μαζέψει χιλιόμετρα, αυτό δεν θα αρέσει καθόλου στις αναρτήσεις που στην πρώτη καλή ανωμαλία του εδάφους θα κάνουν νευρική την μοτοσυκλέτα κάτι που θέλει προσοχή και εμπειρία για να μην τερματίσουν. Το X-Trainer δεν είναι μια αγωνιστική μοτοσυκλέτα enduro και από την πρώτη στιγμή που την καβαλάς σε προδιαθέτει να ψάξεις για δύσκολα σημεία όπως ανηφόρες, κατηφόρες, βράχια και πέτρες για να πας να παίξεις μαζί τους, όπως θα έκανες με ένα Trial. Σύντομα αφήσαμε την σηματοδοτημένη διαδρομή για να παίζουμε κι εμείς με τις δυσκολίες του τερέν της Αναβύσσου, κάτι που δεν θα δοκιμάζαμε με τέτοια ευκολία με τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες της παρουσίασης. Δυστυχώς δεν ήμασταν οι μόνοι που θέλαμε να παίξουμε με το X-Trainer αφού έγινε ανάρπαστο ανάμεσα στις προτιμήσεις των δημοσιογράφων και έπρεπε να περιμένουμε στην ουρά για να κάνουμε ακόμα μια βόλτα!

Όνομα και πράγμα
Η Beta για κάποιο λόγο προσπάθησε να κρύψει τους λόγους για τους οποίους κατασκεύασε το X-Trainer, αναφέροντας στις μπροσούρες της ότι η μοτοσυκλέτα είναι φτιαγμένη για νέους οδηγούς στον χώρο του enduro. Κάπου στο τέλος διαβάζουμε ότι είναι και για όσους θέλουν να κάνουν extreme enduro αλλά χωρίς ιδιαίτερες αναφορές. Το όνομα όμως που επέλεξε να δώσει σε αυτή τη μοτοσυκλέτα δεν θα μπορούσε να είναι πιο εύστοχο. Είναι μια μοτοσυκλέτα για να προπονηθείς(trainer) σε extreme enduro(X) και να παίξεις με ότι μπορείς να συναντήσεις πάνω στο βουνό. Φυσικά η φιλικότητα της μοτοσυκλέτας και οι εκπληκτικές της ικανότητες στα δύσκολα, αποτελούν σωστή επιλογή για κάποιον που ξεκινάει τώρα το enduro.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΠΛΑΙΣΙΟ
Τύπος περιμετρικό από ατσάλι μολύβδου
Μεταξόνιο 1467 mm
Μήκος 2157 mm
Πλάτος 802 mm
Συνολικό Ύψος 1245 mm
Ύψος Σέλας 910 mm
Απόσταση από το έδαφος 320 mm
Ύψος μαρσπιέ 390 mm
Βάρος κενή 99 kg (εμπρός 48 kg; πίσω 51 kg)
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ 8,5 l.
Ρεζέρβα 1,5l.
Δοχείο Λαδιού 650cc
Χωρητικότητα Ψυγείων 1,3 l.
Εμπρός Πιρούνι Υδραυλικό USD πιρούνι με ø 43 mm
Πίσω Ανάρτηση Monoshock
Διαδρομή Ανάρτησης 110 mm
Διαδρομή Πιρουνιού 270 mm
Διαδρομή πίσω τροχού 270 mm
Εμπρός Φρένο Δισκόφρενο ø260 mm με δαγκάνα δύο πιστονιών
Πίσω Φρένο Δισκόφρενο ø260 mm με δαγκάνα ενός πιστονιού
Εμπρός στεφάνη 21 x 1,6 – 36 τρύπες
Πίσω στεφάνη 18 x 1,85 – 36 τρύπες
Εμπρός ελαστικό 80/100 – 21
Πίσω ελαστικό 140/80 -18
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος Μονοκύλινδρος, δίχρονος, υδρόψυκτος
Διάμετρος 72 mm
Διαδρομή 72 mm
Κυβισμός 293,1 cc
Συμπίεση 11,45:1
Βαλβίδα εξαγωγής BPV Systsem
Εκκίνηση μίζα
Ανάφλεξη AC Kokusan – ψηφιακή CDI με έλεγχο αντλίας λαδιού
Μπουζί NGK GR7CI8
Σύστημα ελέγχου τροφοδοσίας induction reed
Λίπανση Μίξη με τρόμπα λαδιού
Καρμπιρατέρ Keihin PWK 36
Συμπλέκτης wet multi-disc clutch
Αρχική μετάδοση Z.27/72
Ταχύτητες 6
Τελική μετάδοση αλυσίδα
Λάδι Κινητήρα SAE 10W/40
Κατανάλωση l/100 km 2,978
Ρύποι Co2 [g/km] 71

 

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Advertisements