Πρόσφατα

Test Ride Beta 125/250/300 RR 2019

Κάπου στα μέσα Οκτωβρίου βρεθήκαμε στο Πυργάκι Αναβύσσου στην επίσημη παρουσίαση των νέων μοντέλων του 2019 των μοτοσυκλετών της ιταλικής Beta. Η ελληνική αντιπροσωπεία μας είχε ετοιμάσει μια μεγάλη γκάμα των νέων μοτοσυκλετών κάτω από τις τέντες της για να τις οδηγήσουμε και να πάρουμε μια γεύση από την νέα χρονιά που έρχεται. Αν και δεν είχαμε το πολυαναμενόμενο  καινούργιο δίχρονο μοντέλο της Beta το 200 RR, ωστόσο τα 125, 250 και 300 μας έδωσαν μια δυνατή δόση από δίχρονο Beta RR 2019.

Τα τελευταία χρόνια η Beta έχει καθιερώσει το όνομα της στην enduro αγορά ως μια εταιρεία που παράγει φιλικές μοτοσυκλέτες καλύπτοντας τις ανάγκες μεγάλου μέρους των φίλων του αθλήματος, σε ελληνικό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο. Η φιλικότητα είναι το χαρακτηριστικό των μοτοσυκλετών της και κάθε χρόνο οι βελτιώσεις που πραγματοποιεί φροντίζουν αυτός ο χαρακτήρας να μην αλλοιωθεί. Το εκπληκτικό με την Beta είναι, ότι παρά το γεγονός ότι επικεντρώνεται στην φιλικότητα των enduro μοτοσυκλετών της, καταφέρνει να κερδίζει τίτλους, παγκόσμιους τίτλους, με καλύτερο παράδειγμα την φετινή χρονιά που σάρωσε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα EnduroGP κατακτώντας τέσσερις τίτλους σε Ε1, Ε3, Junior και την EnduroGP(Γενική). Και δεν θα μπορέσουμε να παραλείψουμε την κατάκτηση του τίτλου στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Enduro 2018 στην κατηγορία Ε2 με τον Γιάννη Τρίγκα που μάλιστα βρέθηκε πολύ κοντά στην κατάκτηση και της Γενικής. Σίγουρα υπάρχει μια μαγική συνταγή στο εργοστάσιο της Φλωρεντίας, κατασκευάζοντας μοτοσυκλέτες για τον απλό εντουρά, κατάλληλες όμως να κερδίσουν πρωταθλήματα σε υψηλό επίπεδο.

Για το 2019 η δίχρονη γκάμα μεγάλωσε με την προσθήκη του 200 RR ενώ στις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες έγιναν επιμέρους αλλαγές, βελτιώνοντας την συμπεριφορά και την λειτουργικότητα τους. Επεμβάσεις δέχτηκαν οι αναρτήσεις οι οποίες είναι καινούργιες εμπρός πίσω, με το πιρούνι της ZF να έχει νέες ρυθμίσεις και να είναι κατά 100g πιο ελαφρύ από το προηγούμενο μοντέλο.

 

Φέτος η Beta προχώρησε και στην τοποθέτηση ρυθμιστήρων στο πάνω μέρος των καλαμιών ώστε ο αναβάτης να μπορεί να αλλάξει τις ρυθμίσεις του πιρουνιού με το χέρι, χωρίς την χρησιμοποίηση εργαλείων. Νέο είναι και το πίσω αμορτισέρ της ZF διαθέτοντας νέα σχεδίαση και πιο συμπαγή πιστόνι των 46mm ενώ είναι ελαφρύτερο κατά 300g. Το νέο πιστόνι είναι σχεδιασμένο, για ομαλότερη λειτουργία όσο η θερμοκρασία του λαδιού μεταβάλετε κατά την οδήγηση, προσφέροντας μεγαλύτερη ευαισθησία, καλύτερη αίσθηση και πρόσφυση του πίσω τροχού. Η πάνω βάση και το δοχείο αζώτου έχουν επανασχεδιαστεί και είναι πλέον μικρότερα σε διαστάσεις ενώ στο χαμηλό βάρος συμβάλει και το νέο ελαφρύτερο ελατήριο. Στον κινητήρα εκτός από την νέα μονάδα ECU, έχει βελτιωθεί το σύστημα του συμπλέκτη για ακόμα καλύτερη αίσθηση ενώ τα 250 και 300 έχουν καινούργια εξάτμιση στο εμπρός τμήμα. Το 300 απολαμβάνει το σύστημα BVP ρυθμίζοντας με ελατήρια την ενεργοποίηση της βαλβίδας εξαγωγής(γνωστής και ως power valve), ελέγχοντας καλύτερα την δύναμη του κινητήρα σε υψηλές και χαμηλές στροφές ανάλογα με το ελατήριο. Τέλος στο 125 που διανύει μόλις την δεύτερη χρονιά του, το καπάκι του συμπλέκτη έχει επανασχεδιαστεί και διαθέτει μεγαλύτερη αντοχή και καλύτερη εφαρμογή με τα κάρτερ.

Beta 125 RR 2019
Μετά την πρώτη παρουσίαση του το 2018 μας δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσουμε το νέο μοντέλο Beta 125 RR 2019 που όπως αναφέραμε και πιο πάνω παρουσιάζει μικρές αλλαγές με το περσινό.  Η μοτοσυκλέτα που οδηγήσαμε στην Ανάβυσσο είχε δείξει την αξία της σε ελληνικό επίπεδο συμμετέχοντας και κερδίζοντας αγώνες στα χέρια του Κων/νου Γεροντάκη ενός νεαρού και ελπιδοφόρου αναβάτη, του οποίου την προσπάθεια η Beta Ελλάδας υποστηρίζει στους αγώνες τον τελευταίο καιρό. Όπως όλες οι enduro μοτοσυκλέτες της Beta, έτσι και η 125 RR σου δίνει την αίσθηση ότι είναι μικρή σε μήκος, και φυσικά η συγκεκριμένη είναι γενικότερα μικρή λόγω του μικρού κυβισμού της.  Παρά τις μικρές διαστάσεις της και την ελαφριά κατασκευή της είναι αρκετά σταθερή μέσα στις στροφές ενώ καταφέρνει να πατάει καλά στο έδαφος σε γρήγορα κομμάτια. Στην συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα οι αναρτήσεις ήταν ρυθμισμένες πολύ μαλακές, γεγονός που μας ενοχλούσε στα γρήγορα κομμάτια αλλά με λίγη συνήθεια και σωστό χειρισμό του κινητήρα η κατάσταση βελτιωνόταν. Σε αυτό βοηθούσε και η καλή θέση οδήγησης και παρά τις μικρές διαστάσεις, νοιώσαμε άνετα πάνω στο μικρό 125 ενώ μας ήταν πολύ εύκολο να μετακινούμε το σώμα μας πάνω του.

Το μυστικό σε αυτή την κατηγορία των μοτοσυκλετών είναι η λειτουργία του κινητήρα που πρέπει να βρεις πως θα τον δουλεύεις για να αρχίσεις να πηγαίνεις γρήγορα και κυρίως άνετα. Το Beta 125 RR 2019 δεν έχει δύναμη στις χαμηλές στροφές του κινητήρα και η χρήση του συμπλέκτη είναι εκτεταμένη σε αυτή την περιοχή των στροφών. Δεν θα ανέβει εύκολα ανηφόρες, και δεν θα ξεκολλήσει από δύσκολα σημεία γρήγορα αν δεν είσαι με την σωστή ταχύτητα και τις σωστές στροφές στον κινητήρα. Μόλις καταλάβεις τι πρέπει να κάνεις η δύναμη του μικρού κινητήρα είναι αρκετή για να κινηθείς γρήγορα και να περάσεις δύσκολα εμπόδια. Σε όσους αρέσει η δίχρονη δύναμη του κινητήρα να έρχεται γρήγορα και δυνατά θα λατρέψουν αυτή την μοτοσυκλέτα ενώ αντίθετα σε όσους επιθυμούν μια πιο γραμμική λειτουργία δεν θα νοιώσουν άνετα στο Beta 125 RR 2019. Αυτό που σίγουρα θα εκτιμήσουν όλοι, είναι ότι πρόκειται για μια δυνατή μοτοσυκλέτα 125cc κάτι που στην συγκεκριμένη κατηγορία είναι πολύ βασικό. Στον τομέα των φρένων τα συστήματα της Nissin κάνουν αρκετά καλή δουλειά προσφέροντας προοδευτικό φρενάρισμα και είναι αρκετά προβλέψιμα ως προς το μπλοκάρισμα των τροχών. Συνολικά το Beta 125 RR 2019 συνεχίζει την παράδοση της ιταλικής εταιρείας των φιλικών μοτοσυκλετών έχοντας όμως σε αντίθεση έναν εκρηκτικό αγωνιστικό κινητήρα με αρκετή δύναμη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΠΛΑΙΣΙΟ 
Πλαίσιο: Ατσάλινο Μολυβδαινίου
Μεταξόνιο: 1477 mm
Μήκος: 2167 mm
Πλάτος: 807 mm
Ύψος: 1270 mm
Ύψος σέλας: 930 mm
Απόσταση από το έδαφος: 325 mm
Ύψος μαρσπιέ: 410 mm
Βάρος κενή: 94,5kg (Εμπρός 46,3 kg; Πίσω 48,2 kg)
Ρεζερβουάρ: 8,5 l.
Ψυκτικό υγρό: 1,3 l.
Εμπρός ανάρτηση: Υδραυλική USD πιρούνι με ø 48 mm άξονα
Πίσω ανάρτηση: Monoshock
Διαδρομή πίσω ανάρτησης: 135 mm
Διαδρομή εμπρός ανάρτησης: 295 mm
Διαδρομή πίσω τροχού: 290 mm
Εμπρός φρένα: Δισκόφρενο ø260 mm με δαγκάνα δύο εμβόλων
Πίσω φρένα: Δισκόφρενο ø240 mm με δαγκάνα μονού εμβόλου
Εμπρός στεφάνι: 21 x 1,6 – 36 fori
Πίσω στεφάνη: 18 x 1,85 – 36 fori
Εμπρός ελαστικό: 90/90 – 21
Πίσω ελαστικό:  120/90 -18

Κινητήρας
Μονοκύλινδρος, δίχρονος, υδρόψυκτος
Διάμετρος: 54 mm
Διαδρομή: 54,5 mm
Κυβισμός: 124,8 cc
Συμπίεση: 15:1
Βαλβίδα εξαγωγής: BPV system
Εκκίνηση: Μανιβέλα
Ανάφλεξη: AC Kokusan – ψηφιακή CDI
Μπουζί: NGK BR9ECMVX
Καρμπιρατέρ: Keihin PWK 36
Συμπλέκτης: Υγρός πολύδισκος
Αρχική μετάδοση: Z.23/73
Ταχύτητες: 6
Τελική μετάδοση: Αλυσίδα
Λάδι κινητήρα: SAE 10W/40
Κατανάλωση l/100 km: 3,3
Ρύποι: Co2 [g/km] 76,2

 

Beta 250 RR 2019
Τα τελευταία χρόνια με την άνοδο της δημοτικότητας των 300 δίχρονων κυβικών στις enduro μοτοσυκλέτες, τα 250 δείχνουν να έχουν χάσει λίγο από την αίγλη των παλιότερων εποχών. Ωστόσο διαθέτουν τον δικό τους ξεχωριστό χαρακτήρα και εξαίρεση δεν αποτελεί και το Beta 250 RR 2019. Στην παρουσίαση που την οδηγήσαμε ξεχωρίζουν οι λίγο μεγαλύτερες διαστάσεις από το 125 που αναφερθήκαμε πιο πάνω ενώ παραμένει η βολική θέση οδήγησης που χαρακτηρίζουν τις μοτοσυκλέτες της Beta. Οι αναρτήσεις και σε αυτήν την μοτοσυκλέτα ήταν ρυθμισμένες προς την μαλακή τους μεριά και ήταν σχετικά δουλεμένες αφού και αυτή η μοτοσυκλέτα δεν ήταν εντελώς καινούργια, έχοντας κάνει μερικούς αγώνες στα χέρια του αντιπροσώπου της ιταλικής εταιρείας στην Ελλάδα Τέντυ Αντωνιάδη.

 

Η συμπεριφορά της Beta 250 RR 2019 ήταν κάπως νευρική στο αμμουδερό ρέμα με διάσπαρτες πέτρες στην διαδρομή της παρουσίασης ενώ αντίθετα στις μικρές πέτρινες ανωμαλίες του χωμάτινου εδάφους της υπόλοιπης διαδρομής έδειχνε να αντιδρά πολύ καλύτερα. Και σε αυτή τη μοτοσυκλέτα σημαντικό ρόλο παίζει η χρήση της δύναμης του κινητήρα που πρέπει να επιλέξεις πότε θα χρησιμοποιείς την ροπή στις χαμηλές στροφές και πότε θα τον βάζεις στην δύναμη, για να κινηθείς γρήγορα. Ο πολύ καλός και λειτουργικός συμπλέκτης του Beta 250 RR 2019 είναι σύμμαχος του αναβάτη σε αυτή τη διαδικασία βοηθώντας την άνετη χρήση της ροπής στις χαμηλές στροφές και την ελεγχόμενη μετάβαση στην έκρηξη του κινητήρα μετά τις μεσαίες του στροφές. Κυρίως όμως η Beta 250 RR 2019 νιώθει πιο άνετα όταν κινείται μέσα στην δύναμη του κινητήρα, ελαφρώνοντας την μοτοσυκλέτα και κάνοντας την πιο ευέλικτη μέσα στα μονοπάτια. Έτσι κι αλλιώς τα δίχρονα 250 δεν φημίζονται για την μεγάλη τους ροπή στις χαμηλές στροφές και εξαίρεση δεν αποτελεί το Beta 250 RR 2019. Συνολικά αυτή η μοτοσυκλέτα προσφέρει μια άνετη θέση οδήγησης δίνοντας την αίσθηση μιας πολύ μαζεμένης κατασκευής με έναν κινητήρα που συμπεριφέρεται σαν κλασικό δίχρονο 250.  Θα θέλαμε λίγο πιο σφικτές τις αναρτήσεις, όπως ήταν στο Beta 300 RR 2019, τουλάχιστον για την συγκεκριμένη διαδρομή που την οδηγήσαμε που όπως θα δείτε παρακάτω προσέφεραν σημαντική διαφορά. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΠΛΑΙΣΙΟ 
Πλαίσιο: Ατσάλινο Μολυβδαινίου
Μεταξόνιο: 1482 mm
Μήκος: 2172 mm
Πλάτος: 807 mm
Ύψος: 1270 mm
Ύψος σέλας: 930 mm
Απόσταση από το έδαφος: 320 mm
Ύψος μαρσπιέ: 407 mm
Βάρος κενή: 104,0kg (Εμπρός 51 kg; Πίσω 53 kg)
Ρεζερβουάρ: 9,5 l.
Ψυκτικό υγρό: 1,3 l.
Εμπρός ανάρτηση: Υδραυλική USD πιρούνι με ø 48 mm άξονα
Πίσω ανάρτηση: Monoshock
Διαδρομή πίσω ανάρτησης: 135 mm
Διαδρομή εμπρός ανάρτησης: 295 mm
Διαδρομή πίσω τροχού: 290 mm
Εμπρός φρένα: Δισκόφρενο ø260 mm με δαγκάνα δύο εμβόλων
Πίσω φρένα: Δισκόφρενο ø240 mm με δαγκάνα μονού εμβόλου
Εμπρός στεφάνι: 21 x 1,6 – 36 fori
Πίσω στεφάνη: 18 x 2,15 – 36 fori
Εμπρός ελαστικό: 90/90 – 21
Πίσω ελαστικό:  140/80 -18

Κινητήρας
Μονοκύλινδρος, δίχρονος, υδρόψυκτος
Διάμετρος: 66,4 mm
Διαδρομή: 72 mm
Κυβισμός: 249 cc
Συμπίεση: 13,2:1
Βαλβίδα εξαγωγής: BPV system
Εκκίνηση: Μίζα
Ανάφλεξη: AC Kokusan – ψηφιακή CDI
Μπουζί: NGK BR9ECMVX
Καρμπιρατέρ: Keihin PWK 36
Συμπλέκτης: Υγρός πολύδισκος
Αρχική μετάδοση: Z.27/72
Ταχύτητες: 6
Τελική μετάδοση: Αλυσίδα
Λάδι κινητήρα: SAE 10W/40
Κατανάλωσηl/100 km: 2,493
Ρύποι: Co2 [g/km] 59

 

Beta 300 RR 2019
Η μοτοσυκλέτα που έχει προσφέρει τις μεγαλύτερες επιτυχίες τα τελευταία χρόνια στην Beta, είναι αδιαμφισβήτητα η Beta 300 RR 2019. Την φετινή χρονιά μάλιστα κατάφερε να φέρει στην ιταλική εταιρεία τρεις παγκόσμιους τίτλους στο enduro, δύο με τον Steve Holcombe σε Enduro GP και E3 αλλά και στην Junior με τον Matteo Cavallo. Στην παρουσίαση στην Ανάβυσσο η Beta 300 RR 2019 μόλις είχε στρωθεί και μας περίμενε υπομονετικά να μας δείξει τα προσόντα της. H παγκόσμια πρωταθλήτρια είναι και αυτή μια μαζεμένη κατασκευή και μοιράζεται σχεδόν τα πάντα με την δίδυμη αδερφή της την Beta 250 RR 2019. Η φιλική θέση οδήγησης και η αίσθηση ότι κάθεσαι κάπως ψηλά στην μοτοσυκλέτα σε ακολουθεί και εδώ όπως και στις υπόλοιπες δίχρονες της Beta. Οι σφιχτές αναρτήσεις κάνουν την μοτοσυκλέτα πολύ σταθερή στην κύλιση της επιτρέποντας να κινηθείς με γρήγορους ρυθμούς στα τερέν της Αναβύσσου. Σε συνδυασμό με το γεμάτο γκάζι από χαμηλά του κινητήρα, το πέρασμα μας στο απαιτητικό ρέμα στην διαδρομή της παρουσίασης, ήταν πραγματικά ένα παιχνίδι που θέλαμε να το κάνουμε ξανά και ξανά.

Ο κινητήρας διαθέτει αρκετή ωφέλιμη ροπή στις χαμηλές του στροφές τόση ώστε πραγματικά να μπορείς να κινηθείς γρήγορα μέσα σε enduro διαδρομές χωρίς ποτέ να μπεις στην κυρίως δύναμη  που έρχεται κοντά στις μεσαίες. Ακόμα κι όταν έρχεται η δύναμή, μπαίνει με ένα γλυκό τρόπο και όχι απότομο ξέσπασμα, ακολουθώντας μια γραμμική απόδοση, συνεχίζοντας στην ουσία το τράβηγμα της ροπής από χαμηλά. Η χρήση του συμπλέκτη σε αυτήν την μοτοσυκλέτα είναι σαφώς πιο περιορισμένη από τις προηγούμενες δίχρονες της Beta που αναφέραμε, εκτός κι αν επιλέξεις να κινείσαι με μια ταχύτητα πάνω, κάτι που πολύ εύκολα μπορεί να κάνει το Beta 300 RR 2019. Με σαφώς πιο δυνατό κινητήρα και κατά συνέπεια πιο απαιτητική στα φρένα μοτοσυκλέτα, τα Nissin τα κατάφερναν μια χαρά, σε γρήγορη οδήγηση αλλά και σε trial κομμάτια που τα δοκιμάσαμε, συμβάλλοντας στην αρμονία που απορρέει οδηγώντας την Beta 300 RR 2019. Με αυτή την μοτοσυκλέτα η Beta φαίνεται να έχει κερδίσει το στοίχημα όσον αφορά την παραγωγή αγωνιστικών enduro μοτοσυκλετών. Έφτιαξε μια απόλυτα φιλική και εύκολη enduro μοτοσυκλέτα μεγάλου κυβισμού, που παράλληλα αποτελεί την βάση της εργοστασιακής ομάδας για να κερδίζει παγκόσμιους τίτλους.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΠΛΑΙΣΙΟ 
Πλαίσιο: Ατσάλινο Μολυβδαινίου
Μεταξόνιο: 1482 mm
Μήκος: 2172 mm
Πλάτος: 807 mm
Ύψος: 1270 mm
Ύψος σέλας: 930 mm
Απόσταση από το έδαφος: 320 mm
Ύψος μαρσπιέ: 407 mm
Βάρος κενή: 104,0kg (Εμπρός 51 kg; Πίσω 53 kg)
Ρεζερβουάρ: 9,5 l.
Ψυκτικό υγρό: 1,3 l.
Εμπρός ανάρτηση: Υδραυλική USD πιρούνι με ø 48 mm άξονα
Πίσω ανάρτηση: Monoshock
Διαδρομή πίσω ανάρτησης: 135 mm
Διαδρομή εμπρός ανάρτησης: 295 mm
Διαδρομή πίσω τροχού: 290 mm
Εμπρός φρένα: Δισκόφρενο ø260 mm με δαγκάνα δύο εμβόλων
Πίσω φρένα: Δισκόφρενο ø240 mm με δαγκάνα μονού εμβόλου
Εμπρός στεφάνι: 21 x 1,6 – 36 fori
Πίσω στεφάνη: 18 x 2,15 – 36 fori
Εμπρός ελαστικό: 90/90 – 21
Πίσω ελαστικό:  140/80 -18

Κινητήρας
Μονοκύλινδρος, δίχρονος, υδρόψυκτος
Διάμετρος: 72 mm
Διαδρομή: 72 mm
Κυβισμός: 293,1 cc
Συμπίεση: 11,9:1
Βαλβίδα εξαγωγής: BPV system
Εκκίνηση: Μίζα
Ανάφλεξη: AC Kokusan – ψηφιακή CDI
Μπουζί: NGK BR9ECMVX
Καρμπιρατέρ: Keihin PWK 36
Συμπλέκτης: Υγρός πολύδισκος
Αρχική μετάδοση: Z.27/72
Ταχύτητες: 6
Τελική μετάδοση: Αλυσίδα
Λάδι κινητήρα: SAE 10W/40
Κατανάλωσηl/100 km: 2,726
Ρύποι: Co2 [g/km] 65

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος