Πρόσφατα

Rally Dakar 2020 – Θρήνος για την απώλεια του Paulo Goncalves

Η έβδομη αγωνιστική ημέρα του Rally Dakar 2020 σημαδεύτηκε από τον θάνατο του 40χρονου Πορτογάλου Paulo Goncalves που έχασε τον έλεγχο της Hero μοτοσυκλέτας του στο 276ο χιλιόμετρο της διαδρομής με αποτέλεσμα να έχει μοιραία πτώση. Αμέσως μεταφέρθηκε με ελικόπτερο στο πλησιέστερο νοσοκομείο σε καρδιακό κώμα, όπου λίγο αργότερα ανακοινώθηκε ο θάνατος του. Συντετριμμένος ο χώρος της μοτοσυκλέτα και κυρίως οι αναβάτες του αγώνα που βίωσαν με ακόμα έναν θάνατο το σκληρό πρόσωπο του Dakar. To τελευταίο θανατηφόρο ατύχημα του αγώνα ήταν το 2015 όπου ο Michal Hernik άφησε την τελευταία του πνοή στην έρημο.

Paulo Goncalves, 1979-2020
Ο Goncalves κέρδισε πολυάριθμους τίτλους μοτοκρός και enduro στην πατρίδα του στην Πορτογαλία και στις δύο πλευρές του αιώνα και έκανε το ντεμπούτο του Dakar το 2006, τερματίζοντας  25ος στην πρώτη του προσπάθεια.

Οι αγώνες Cross-country έγιναν σύντομα ο κύριος στόχος του και μπήκε στην πρώτη δεκάδα του Dakar το 2009, στον πρώτο αγώνα του μαραθώνιου αγώνα στην Νότια Αμερική.

Δύο χρόνια αργότερα, με την ανταλλαγή μιας Honda για μια BMW, έσπασε για τους Βαβαρούς μια δεκαετία χωρίς νίκη σε σκέλος αλλά τελικά εγκατέλειψε με τραυματισμό.

Το 2012 περνούσε τώρα κάτω από την τέντα της Husqvarna που ανήκε τότε στη BMW, αλλά οι ελπίδες του για το καλύτερο τερματισμό του στο Dakar, διαλύθηκαν όταν δέχτηκε ποινή έξι ωρών για εξωτερική βοήθεια, κάτι που η ομάδα αρνούνταν θερμά.

Το επόμενο έτος επαναλάμβανε τον καλύτερο του τερματισμό, 10ος του Ντακάρ,  και κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα FIM Cross-Country για την Speedbrain – τον γερμανικό οργανισμό που είχε λειτουργήσει το πρόγραμμα της Husqvarna πριν την εξαγορά της μάρκας από την KTM.

Πριν από το Ντακάρ του 2014, ο Goncalves και ο μακροχρόνιος φίλος του Joan Barreda, ακολούθησαν την Speedbrain στον ιαπωνικό κατασκευαστή Honda. Ο πρώτος αγώνας του πορτογαλικού αναβάτη με την Honda τελείωσε με απογοήτευση, με την μοτοσυκλέτα του να καίγεται νωρίς, στο πέμπτο σκέλος.

Αλλά το υπόλοιπο της χρονιάς έφερε μια καλή σεζόν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα cross-country, με κορυφαία την νίκη στο Abu Dhabi Desert Challenge, προτού ο Goncalves εξαπολύσει την πρώτη του πρόκληση για νίκη στο  Ντακάρ το 2015.

Ο Goncalves ήταν επικεφαλής των προσπαθειών της Honda, τελειώνοντας δεύτερος πίσω από τον θρύλο του Dakar τον Marc Coma, και υπήρξε μία από τις κύριες απειλές για την αήττητη σειρά του Αυστριακού κατασκευαστή KTM στο θρυλικό μαραθώνιο.

Το 2016, οδήγησε τον μεγάλο αγώνα μέχρι την ημέρα ξεκούρασης, και στερήθηκε την νίκη από μια πτώση ένα μηχανικό πρόβλημα και μια βαριά ποινή. Ένα χρόνο μετά πήρε την έκτη θέση και το 2018 δεν αγωνίστηκε λόγω τραυματισμού στον ώμο σε προπόνηση.

Αργά το 2018, ο Goncalves συνετρίβη σε εθνικό αγώνα και τραυματίστηκε στην σπλήνα κάτι που απαιτούσε χειρουργική επέμβαση, αλλά ανέκαμψε εγκαίρως για το Dakar του 2019. Ωστόσο, ο χρόνος του με τη Honda στον θρυλικό αγώνα θα έφτανε στο τέλος του καθώς την πέμπτη ημέρα εγκατέλειψε μετά από πτώση. .

Μέχρι τότε η Speedbrain συνεργάστηκε με τον Ινδό κατασκευαστή Hero και για το 2020 προσέλαβε τον Goncalves, ο οποίος εντάχθηκε στο αναπτυσσόμενο έργο για να προωθήσει το ρόστερ του μαζί με τον γαμπρό του Joaquim Rodriguez.

Ο Goncalves βρήκε ξανά κίνητρο και κατάφερε να φέρει την Hero στην πρώτη δεκάδα στο Rally του Μαρόκου και στο  Silk Way Rally. Μετά την ημέρα ξεκούρασης στην έβδομη ημέρα του Dakar 2020, ο Goncalves έχασε την ζωή του μετά από μια άσχημη πτώση, αφού είχε ξεπεράσει αρκετά προβλήματα με την μοτοσυκλέτα του τις προηγούμενες ημέρες.

Το enduronews.gr θα ήθελε να εκφράσει τα βαθιά του συλλυπητήρια στην οικογένεια, την ομάδα και τους φίλους του Πορτογάλου θρύλου και θα μείνουμε με την ανάμνηση της χαράς και της τιμής που μας είχε κάνει να μας παραχωρήσει συνέντευξη το 2017.